Bėgimo nauda
Bėgimas. Bėgiojimas. / Shutterstock nuotr.

Bėgimo nauda – stipresnė širdis, geresnė nuotaika

manodaktaras.lt
Publikuota: 2024-02-15 09:05
Bėgiojimas – viena populiariausių treniruočių formų. Bėgiojimui nereikia specialios įrangos, bėgioti galima bet kur ir bet kada. Be to, bėgimas yra sveika. Kokia bėgimo nauda sveikatai?
Bėgimo nauda:

  • Geresnė širdies ir kraujagyslių sistemos būklė. Bėgimas yra viena geriausių kardio treniruočių. Bėgiojimas bent 10 minučių per dieną gali reikšmingai sumažinti kardiovaskulinių ligų riziką. Bėgimas taip pat sumažina širdies susitraukimų dažnį ramybės būsenoje. Šis rodiklis yra svarbus bendros sveikatos būklės ir fizinio pasirengimo rodmuo. Kuo jis mažesnis, tuo širdies raumuo stipresnis, fizinis pasirengimas geresnis.
  • Normalaus kūno svorio palaikymas. Bėgimas yra efektyvus būdas deginti kalorijas ir išlaikyti normalų kūno svorį. 
  • Stipresni raumenys, geresnė kaulų būklė. Bėgimo metu dirba įvairios raumenų grupės – kojos, juosmuo, viršutinė kūno dalis. Tvirtėja raumenys, didėja ištvermė, didėja kaulų tankis, mažėja osteoporozės rizika. 
  • Geresnis miegas. Kokybiškas miegas yra labai svarbus sveikatai. Miego metu organizme vyksta atkuriamieji procesai. Visgi rekomenduojama nebėgioti labai vėlai vakare, nes aerobiniai pratimai paskatina endorfinų išsiskyrimą. Tai suaktyvina smegenis ir gali būti sunkiau užmigti. 
  • Geresnė atmintis. Bėgiojimas turi įtakos teigiamos įtakos smegenims tiek trumpuoju, tiek ilguoju laikotarpiu. Bėgimas, kaip ir kitos aerobinės treniruotės, padidina kraujo ir deguonies tiekimą į smegenis, gali padidinti hipokampą – smegenų sritį, susijusią su atmintimi ir mokymusi.  
  • Retesnės peršalimo ligos. Jei pradedate jaustis nekaip, bėgiojimas gali paskatinti imuninę sistemą ir padėti pasijusti geriau. Jei kardio pratimus darysite 5 kartus per savaitę, sumažinsite tikimybę sirgti viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis. 
  • Geresnė nuotaika ir daugiau energijos. Daug žmonių bėgioja, nes tiesiog nori pasijusti geriau. Bėgiojimas padeda pagerinti nuotaiką, koncentraciją, bendrą gyvenimo kokybę. Reiškiniui, kai bėgimo metu išsiskiria endorfinai, yra specialus terminas – „bėgiko euforija“. 

Patarimai sveikam bėgiojimui:

  • Valgykite sveikai ir subalansuotai;
  • Nebėgiokite iškart po valgio;
  • Gerkite daug vandens prieš, per ir po bėgiojimo; 
  • Bėgiodami neklausykite muzikos per garsiai, išlikite budrūs;
  • Dėvėkite šviesą atspindinčius drabužius, jei bėgiojate anksti ryte ar vėlai vakare; 
  • Venkite izoliuotų, pavojingų vietų; 
  • Darykite poilsio pertraukėles.

Patarimai pradedant bėgioti:

  • Suplanuokite bėgiojimo rutiną, kurios galėsite laikytis;
  • Būkite nuoseklūs;
  • Bėgiokite pakaitomis su ėjimu;
  • Bėgiokite su draugu arba prisijunkite prie bėgimo klubo.

Parengta pagal webmd.com