Inkstų nepakankamumas; inkstų ligos
Inkstų nepakankamumas; inkstų ligos / Shutterstock nuotr.

Kaip sumažinti šlapalo kiekį kraujyje

manodaktaras.lt
Publikuota: 2024-02-14 09:25
Šį klausimą dažniausiai užduoda inkstų ligomis sergantys pacientai. Šlapalas yra vienas svarbiausių inkstų funkcijos rodiklių. Jis susidaro kaip šalutinis produktas kepenyse, kai metabolizuojami baltymai. Kokiais atvejais šlapalo kiekis kraujyje padidėja ir kaip jį sumažinti?
Šlapalo koncentraciją organizme paprastai lemia tai, kaip greitai jį gamina kepenys ir kaip sparčiai jį pašalina inkstai.

Padidėjęs šlapalo kiekis gali rodyti, kad žmogus serga ūmine ar lėtine inkstų liga arba inkstų nepakankamumu. Šlapalo tyrimas pacientui dažniausiai atliekamas kartu su kreatinino tyrimu. Abu šie parametrai papildo vienas kitą.

Tiek šlapalas, tiek kreatininas iš organizmo išsiskiria su šlapimu per inkstus. Šių abiejų rodiklių padidėjimas liudija sutrikusią inkstų veiklą. Tad kaip galima sumažinti šlapalo kiekį kraujyje natūraliais būdais?

Sumažinkite suvartojamų baltymų kiekį

Specialistai teigia, jog norint sureguliuoti šlapalo kiekį kraujyje, svarbu atkreipti dėmesį į savo mitybą. Kai inkstai pažeisti, jie negali tinkamai filtruoti baltymų, todėl, norėdami sumažinti šlapalo kiekį kraujyje, galite sumažinti suvartojamų baltymų kiekį.

Venkite vartoti daug baltymų turinčio maisto, pavyzdžiui:

  • raudonos mėsos,
  • žuvies,
  • pieno produktų,
  • pupelių,
  • riešutų ir grūdų.

Tačiau visada geriausia prieš tai pasitarti su savo šeimos gydytoju ar kitu gydytoju specialistu.

Vartokite daugiau daržovių

Šarminės daržovės, įskaitant kininius kopūstus, morkas ir bulves, padeda šarminti šlapimą ir sumažinti didelio šlapalo kiekio kraujyje poveikį.

Yra ir kitų maisto produktų, kurie mažina šlapalo kiekį, tokie kaip agurkai, citrinos, raudonosios paprikos, cinamonas ar ciberžolė. Tačiau prieš vartojant šiuos maisto produktus, rekomenduojama pasitarti su savo mitybos specialistu ar šeimos gydytoju.

Padidinkite skaidulų suvartojimą

Skaidulos yra gyvybiškai svarbi maistinė medžiaga, kuri palaiko virškinimą ir sveiką žarnyną. Tačiau ji taip pat veiksmingai subalansuoja tiek šlapalo, tiek kreatinino kiekį ir šalina jį iš organizmo. Taigi, norintiems sumažinti šlapalo kiekį patartina į kasdienę mitybą įtraukti daug skaidulų turinčių maisto produktų.

Vartokite pakankamai skysčių

Mažesnis suvartojamo vandens kiekis dažnai gali sukelti dehidrataciją, kuri savo ruožtu gali sukelti daugybę sveikatos problemų. Dehidratacija mažina kraujo tūrį, taip pat tirština kraują. Geriant daugiau vandens, padidės šlapinimosi dažnumas, todėl iš organizmo pasišalins daugiau šlapalo.

Tačiau inkstų ligomis sergantiems žmonėms skysčių suvartojimas ir susilaikymas taip pat gali kelti nemažai problemų. Todėl rekomenduojama pasikonsultuoti su savo mitybos specialistu bei gydytoju ir įtraukti įvairius būdus, kaip geriau užtikrinti, kad organizmas gautų pakankamą kiekį skysčių.

Sumažinkite druskos vartojimą

Ribojant druskos vartojimą labai svarbu palaikyti reikiamą šlapalo kiekį organizme. Mityba, kurioje yra per didelis druskos kiekis, gali labai prisidėti prie aukšto kraujospūdžio. Be to, perdirbti maisto produktai, kuriuose dažnai būna daug fosforo ir natrio, taip pat gali sukelti inkstų problemas.

Venkite alkoholio ir rūkymo

Per didelis alkoholio vartojimas gali turėti didelį poveikį inkstams. Taip pat jis gali prisidėti prie tokių būklių, kaip aukštas kraujospūdis, atsiradimo. Kita vertus, rūkymas kaip ir alkoholis taip pat gali pakenkti organizmui, įskaitant gerokai padidėjusią lėtinės inkstų ligos riziką. Šių žalingų įpročių atsisakymas gali padėti sumažinti inkstų problemas.

Užsiregistruoti konsultacijai pas gydytoją nefrologą galite manodaktaras.lt platformoje, paspaudę čia.