Mokslininkai išsiaiškino: kaip yra susiję ligų sezonas ir praeityje populiarūs produktai
Tyrimai parodė, kad nujaučiant gresiančią ligą, sustiprėja vartotojų nostalgijos jausmas ir jie dažniau atsigręžia į produktus ar paslaugas, kurie buvo populiarūs praeityje ir kurių gali įsigyti dar ir šiandien. Tokius produktus kitaip dar galima pavadinti nostalgiškais.
Pavyzdžiui, lietuviams tai galėtų būti sausainiai „Gaidelis“, saldainiai „Karvutė“, hematogenas ar kramtomoji guma „Love is…“ bei kiti produktai. JAV gyventojams – sausainiai „Oreo“, sausi pusryčiai „Kellogg’s“, greitojo maisto restoranas „McDonald’s“, drabužiai „Old navy“, filmai „Star Wars“ ir kiti produktai bei pramogos.
„Reiktų paminėti, kad svarbūs šiame tyrime yra ne konkretūs produktų pavadinimai, nes juos kiekvienas žmogus gali pasirinkti skirtingus. Svarbu, kad pastebėjome, jog praeityje buvę populiarūs ir šiandien vis dar prieinami produktai gali sukelti vartotojams saugumo, komforto, malonumo ir nusiraminimo jausmą. Būtent tokio jausmo ir norisi, kai apninka nemalonios mintys apie artėjančias ligas“, – pažymi viena iš tyrimo autorių, ISM universiteto doktorantė ir tyrėja D.Barauskaitė.

ISM universiteto doktorantė Dovilė Barauskaitė
Anot mokslininkės, svarbus yra ligos grėsmės sukeliamas pasibjaurėjimo jausmas. Tikėtina, kad būtent jis skatina žmones ieškoti produktų, sukeliančių malonias praeities emocijas.
Tyrimas taip pat parodė, kad nors nujaučiant gresiančias ligas su didesniu noru ieškoma populiarių produktų iš praeities, tuo pat metu gali šiek tiek sumažėti žmonių savisaugos jausmas, kai mažiau galvojama apie esmines apsisaugojimo priemones, tokias kaip rankų plovimas ar dezinfekavimas – būtinas siekiant išvengti ligų.
„Šis efektas susijęs ir su tuo, kiek stiprų pasibjaurėjimo jausmą žmogui sukelia gresianti liga. Jei vieniems iš mūsų aplink čiaudintys ar kosintys žmonės ar kiti potencialūs ligos sukėlėjai, pavyzdžiui, pelėsis ar kenkėjai nesukelia stiprių neigiamų emocijų, tai kitiems tai gali kelti nerimą ar labai smarkų pasibjaurėjimo jausmą. Būtent pirmųjų žmonių grupėje stebimas efektas, kai nostalgija nusveria apsaugos mechanizmą“, – akcentuoja D.Barauskaitė.
Tad, jei pasąmoningai nujaučiate gresiantį peršalimą, atkreipkite dėmesį, ar jūsų pirkinių krepšelyje, pavyzdžiui, nepadaugėjo skanėstų, kuriuos taip mėgote vaikystėje.
Jei nostalgiški produktai išties gali suteikti psichologinį saugumo ir komforto jausmą, visgi nuo pačios ligos apsaugos:
- vėdinamos patalpos,
- dažnesnis rankų plovimas,
- sportas
- kitos sveikatos specialistų rekomenduojamos priemonės.