„Facebook“ ragins vartotojus tikrintis sveikatą, ribos antivakcininį turinį
Kompanija taikosi į pagrindines mirties priežastis JAV – širdies ligas ir vėžį, taip pat gripą, kuriuo suserga milijonai amerikiečių kasmet. Norintys prisijungti prie „Prevencinės sveikatos“ įrankio, gali jo ieškoti mobiliosios programėlės paieškoje.
Pagal amžių ir lytį vartotojui bus pateikiama informacija, kokios patikros jam rekomenduojamos. Vartotojas galės pažymėti, kokius tyrimus jau atliko ir suplanuoti priminimus ateities tyrimams. Vartotojui bus pateikiamas sveikatos priežiūros įstaigų, kur jis galės atlikti tyrimus ar pasiskiepyti nuo gripo, žemėlapis.
„Prevencinė sveikata“ teiks rekomendacijas, kurias matys tik vartotojas. Kompanija tikina, kad jokios informacijos apie tyrimų rezultatus nerinks. Kol kas šis įrankis prieinamas tik JAV, tačiau ateityje gali būti pasiekiamas ir kitų šalių vartotojams. JAV onkologai, prisidėję prie „Prevencinės sveikatos“ kūrimo, tikisi, kad jis pagerins vėžio tyrimų rodiklius. Ankstyvosios vėžio diagnostikos programos pagerina išgyvenamumo statistiką, tačiau jomis pasinaudoja ne tiek daug žmonių, kiek galėtų.
Dar viena su sveikata susijusi naujovė – „Facebook“ ribos dezinformaciją apie skiepus. Ieškant informacijos, lankantis puslapiuose apie skiepus ar naudojantis grotažyme, susijusia su skiepais „Instagrame“, iškylantis langas nukreips vartotoją į JAV Ligų kontrolės ir prevencijos centrus. Jei vartotojas jungiasi ne iš JAV, jis bus nukreipiamas į Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) svetainę. Taip siekiama, kad socialinio tinklo vartotojai gautų patikimą informaciją apie skiepus.
Ekspertai teigia, kad antivakcinis turinys internete turi didelę įtaką – mažiau žmonių skiepijasi nuo tam tikrų ligų, kurių protrūkiai fiksuojami įvairiose šalyse – pavyzdžiui, tymų. PSO teigia, kad dezinformacija apie vakcinas yra didelė grėsmė, kuri gali nubraukti dešimtmečiais padarytą pažangą kovojant su ligomis, kurios gali būti išnaikintos vakcinomis. Pagrindinės socialinių tinklų platformos turi prisiimti atsakomybę prieš savo vartotojus – užtikrinti, kad jie būtų nukreipti į patikimus informacijos apie vakcinas šaltinius.
Parengė Monika Kairienė pagal cnn.com