Išmaniojo telefono naudojimas; kaklo skausmas / Shutterstock nuotr.

Ar naudojimasis išmaniuoju telefonu gali sukelti nugaros, kaklo skausmus?

manodaktaras.lt
Publikuota: 2024-01-15 09:15
Išmaniosios technologijos daugeliu atžvilgių pakeitė gyvenimą į gerąją pusę, tačiau, pripažinkime, besaikis ir netinkamas jų naudojimas turi ir neigiamų pasekmių sveikatai. Viena jų – kaklo, sprando, nugaros skausmai.
Vienos neseniai atliktos pasaulinės apklausos duomenimis, apie 70 proc. interneto naudotojų dėl Covid-19 pandemijos dažniau naudojosi išmaniaisiais telefonais. Laikas, kurį jie praleido naudodamiesi telefonais, 2020 m. šoktelėjo 17,7 proc. ir nuo to laiko tik ilgėja, rašoma Zocdoc.com

Daugelis net neįsivaizduoja, kad naudojimasis mobiliaisiais įrenginiais gali būti jų kūno skausmų kaltininku.

Kokios kūno dalys labiausiai nukenčia

Per dažnas naudojimasis išmaniuoju telefonu gali pakenkti įvairioms kūno struktūroms – nuo kaulų, raumenų iki sąnarių. „Pasikartojantis tekstinių žinučių rašymas ir naršymas internete smarkiai apkrauna rankas“, – sako Teksaso gydytojas ortopedas dr. John G. Westkaemper.

Nykščio pagrindo skausmas yra vienas dažniausių telefono naudojimosi požymių. „Nykščio sąnarys turi didelį judėjimo potencialą. Tačiau nuolatinis judesys braukiant pirštu gali sukelti uždegimą ir skausmą“, – teigia dr. J.G. Westkaemper, pridurdamas, jog ilgai laikant telefoną nepatogioje padėtyje, gali sudirgti riešo ir dilbio sausgyslės, o tai gali sukelti skausmingą sausgyslių uždegimą – tendinitą.

Gali būti, kad tiek rašydami žinutes, tiek kalbėdami telefonu padidinsite įtampą savo kūne, pavyzdžiui, ilgas telefono laikymas rankoje gali paveikti alkūnės gale esantį alkūninį nervą ir dėl to gali atsirasti žiedinio ir (arba) mažojo piršto tirpimas ir dilgčiojimas.

Dr. J. G Westkaemper rekomenduoja naudoti Bluetooth ausines arba kuo dažniau padėti telefoną ant paviršiaus su garsiakalbiu, kad nereikėtų laikyti telefono nepatogioje padėtyje.

Svarbi laikysena

Niujorke dirbanti chiropraktikė Karen Erickson sako, kad daugelis žmonių, naudodamiesi išmaniaisiais prietaisais, dėl netinkamos laikysenos patiria įvairių sveikatos problemų.

Viena iš dažnų pozų: žiūrėdami į telefoną galvą lenkiate į priekį, per daug suapvalindami viršutinę ir apatinę nugaros dalį. Dėl tokios padėties galva, kaklas ir stuburas pasislenka nenatūraliu kampu, todėl gali pasikeičia kaklo išlinkimas.

„Dėl netinkamos laikysenos stuburo slanksteliai ir diskai patiria įtampą, o tai neretai sukelia nugaros ir galvos skausmą“, – sako K. Erickson. Ji pabrėžia „telefono ergonomikos“ svarbą – turime nuolat save stebėti ir žinoti, kokia yra tinkama laikysenos naudojantis mobiliaisiais įrenginiais.

„Gera laikysena yra labai svarbi, jei norite išvengti kaklo, nugaros skausmų. Gali tekti ją koreguoti kelis kartus per valandą, kol tai taps įpročiu, ir kai šie pokyčiai taps jūsų gyvenimo būdo dalimi, skausmas gali išnykti“, – teigia ji.

Patarimai:

  1. Užuot žiūrėję žemyn į telefoną, laikykite jį akių lygyje.
  2. Dažnai ištieskite rankas, plaštakas, kaklą ir pečius.
  3. Telefoną laikykite abiem rankomis arba dažniau jas keiskite.
  4. Kad atlaisvintumėte rankas, dažniau naudokite garsiakalbį ir ausines.

Kaip numalšinti skausmus

Jei jaučiate skausmą ar sustingimą juosmeninėje dayje, kakle ar kitose kūno vietose dėl per ilgo naudojimosi išmaniuoju, yra keletas būdų, kurie gali padėti:

  • Įtrinkite skausmingą vietą vietinio poveikio tepalais nuo uždegimo.
  • Ryte naudokite šilumą, kad sušvelnintumėte sustingusius sąnarius, o vakare – ledą, kad numalšintumėte uždegimą.
  • Pasitarkite su gydytoju dėl tinkamo nereceptinio vaisto nuo uždegimo naudojimo.
  • Lengvai masažuokite skausmingą vietą.
  • Apribokite naudojimąsi telefonu.

Jei šios priemonės nepadeda po poros savaičių, kreipkitės į pirminės sveikatos priežiūros gydytoją, ortopedą arba kitą specialistą, priklausomai nuo skausmo ar traumos vietos ir stiprumo. Priklausomai nuo skausmo priežasties, gydytojas gali rekomenduoti fizinę terapiją, mankštą arba gali suleisti steroidų injekciją, kuri padės numalšinti skausmą.

„Būtina riboti išmaniųjų įrenginių naudojimosi laiką ne tik dėl psichinės sveikatos, tai gali padėti sumažinti fizinį diskomfortą bei išvengti traumų,“ – sako dr. J. G. Westkaemper ir rekomenduoja įsidiegti laiko sekimo programėlę arba ekrano laiko programėlę, kad žinotumėte, kiek valandų per dieną naudojatės telefonu.

Parengta pagal: zocdoc.com